SuaRa

Suatu Kepastian.....

perghh...3 ari lg nk raya wei.....cepat tol time pose kali nie...erkkk da sebln aku x mmblog nie...giler beb aku baru je lps terkangkang wat audit ngn japanese...mak ai,seksa beb....at first rs yg trseksa tapi betulah, org kata ssh dulu,sng2 kemudian..sepjg pose nie...buleh la aku ckpkan,dugaan maha esa byk menimpa aku....1 sept brsamaa 11 ramadhan aku g lutu bontot nissan slyphy...why? of course due to careless la beb...actually aku from raub to sg choh dlm pukul 5.00 pas saho aku btolak la dr raub...ms tue aku bwk tv akak aku coz niat d hati nk trus ddk n pindah umah baru kat telipot...area bkt sentosa gak...aku budget nk dok sorg coz sng nk bwk family dtg umah....sekali bile accident pagi selasa tue, sme plan aku trbatal...ms langgar keta tue mmg aku beb..tgh ujan lebat2 tue bole plak aku x tgk depan n cbok betulkan tv 21 inches kat seat blkg....skali doom...bukanyer aku nk berak even aku da kiss keta depan...lagi aku tkn pedal minyak...maunyer x, dah gelabah sipot...tapi syukur dgn dugaan bolan pose nie...aku ingt lagi kata kwn aku Nazri, sekali ko accident n diri kita slmt, itu tandanyer Allah nk sedarkan wihch the way we drive actually very dangerous...yup aku ngaku...b4 accident aku ske ikut keta dekat2...teknik in driving school dulu haram aku apply,2 saat slps tiang..korg ingat x?...pastu aku selalu gak bls sms time trn bukit genting...mkn chispter sblh tgn ms drive kat jln yg sm....ada lagi beb, tgh drive aku slumber bukak aksut n stokin then pki selipar...kalu nk accident time time myb aku da arwah..subhanallah....aku syukur nyawa aku msh pjg n Allah cepat sedarkan apa yg aku buat selama nie mmg bahaya.....for those yg da accident, syukur la nyawa anda selamat..soal kereta 2 letak belakang....yg pntg nyawa....bykn je la time aku accident tu, aku bz nk wat keje aku plus duit aku plak kering kontang....mengalir jugak air mata aku biler tgk tow truck tunda keta aku...nsb lps accident aritu sepupu aku bg pnjm keta,then aku release tension ngn keletah anak2 die....aku kalu nk release tension bile jauh dr family, aku confirm g umah sedara yg ada bebudak....sonok lyn bebudak nie..rindu plak kat askar2 aku kat puncak jalil tue...heheheh...aku kesyukuran jgk kpd illahi coz ms aku accident byk betul kebetulan yg memudahkan prjalan process aku kat balai polis rawang...org yg aku langgar tu, Mr Loo Lian Pet manager beb very nice..sbr jer die...siap boleh jd kwn ngn aku....kalu aku kat tmpt die, sure aku da xtau nk wat per beb....nk marah pun xleh wat per,keta da kemek siot....syukur ya allah sungguhpun dugaan yg Kau berikan begitu mencabar, aku terima dgn hati yg terbuka...last fri. keje aku da siap setelah sebulan lebih aku brtungkus lumus....kereta aku dah dpt mlm td wpun byk gak yg sangkut n delayed ms delivered but its ok yg penting keta da kat tgn aku....barulah skrg aku nmpak sket jln nk blk kg.....bile pk blk, apa yg penting dlm idup aku, aku syukur coz dikurniakan keluarga yg bahagia n mak abah msh ada dlm aku tgh nk mmbina career nie...aku akui aku blom stabil tapi tanggunjwb aku trhadp mrk x aku abaikan.....setakat keta tidaklah seberapa kalu nk dibandingkan dgn nyawa.....alhamdulillah3.........terima kasih n semoga umur kalian (yg byk mmbantu semasa aku dlm kesusahan) d pjgkan Allah SWT...aminnnnnnnnnnn

0 comments:

Post a Comment

About this blog

sharing and listening my deep down inside.......

About Me

My photo
expect....the unexpected....

Followers