SuaRa

Suatu Kepastian.....



ni la dream team aku...diorg ni byk aja aku ttg selok belok dunia auditing ni,baju merah cm amoi tue eda n tudung coklat tue asra..time ni shopping kat pekan rabu...ntah kenapa la uitm melaka x amek paper internal auditing compare to others branches...setakat ganti subject internal auditing ngn risk management pada aku cm x significant..aku lebih nampak internal audtg most important compare to risk mgmnt....subject risk ni syllabus jgn ckp r,student akaun xsuke mmbc sgt...bygkan ada 25 bab to read or erti kata lain 25 bab kena pulun...hehehe nk kongsi skit kes kantoi...bila ingat subject risk,org yg muncul dlm kepala aku ialah Puan Yang Chik,lecturer aku...org baik n selalu igtkan kita ke jalan Allah...aku ingat lagi everybody kena present related to risk,so ramai la plh tajuk yg best2,aku plak ddk row blkg,so aku xde choice trpaksa cr yg lain coz bole sm ngn student lain...yg aku ingt time tu piah wat risk of wearing high heels,in fact dia ni mmg suke pkai heel,pastu ada lagi yg wat risk of smoking,risk of not taking breakfast la n so on...aku 2 3x jgk tuka tajuk,last aku bulatkan hati wat risk of paracetamol since kakak2 aku sme bergantung ngn paracetamol ni,nak nya along aku,keturunan darah tinggi n panas baran beb!...bygkan xda preparaion lansung coz weekend 2 aku blk raub,kak ita my cousin kawin during that time...ahad blk melaka n pagi isnin present...aku actually cuak,tapi classmate nampak aku cm xcuak lgsung n look relax n cool...tp dlm hati tuhan yg tahu...aku ni suke present n enjoy time present,aku bole nmpak selama aku kat uitm melaka,members of floor xpenah kelip mata pun time aku present,dat the ways to make people enjoys with my presentation,masa present risk of paracetamol aku enjoy n clsmate too...pn yang chik johari pun sma,senyum je at the back...hah,blk smule kat kes kantoi,oleh kerana risk ni byk topik,time test kitrog whole class sepakat satu kampung untuk bw toyol...huhuhu,aku nyer class-6B test on morning,n 6A test after lunch...so kitorg give n take la,aku whole class prepare hanset msg2,nak sms bdk class A tnya jawapan,msg2 ada cara tr sendiri la,fiza bdk dekan class aku pun buka hanset,ni kan pulak aku n da rest...aku sms khairul,n on same time si baha pass kan aku hanset die after ardi(class A-raja toyol & kua awal after paper) type answers via sms...brkongsi la kitorg..nk d jdkan cita,majoriti la meniru,tapi ada jugakla yg sorg dua xnak tiru...aku ni mdh ikut org,so Allah nk tunjuk kot,apa yg aku wat ni salah,time baha tulis jawapan section B based on answers dlm fon aku,dia letak atas meja n wthout realising puan yang chik menuju ke arah aku tanpa sempat aku simpan fon dlm poket...si baha pun sengal,ada ke patut masa die letak fon atas meja aku tu,tgk2 la kiri kanan dulu,n makesure fon tue dlm keadaan natural and not in sms mode,so puan yg chik baca la apa dlm hanset aku tu...classmate yg lain lagi la pucat,takut terkantoi sama,nasib puan xmarah tapi perli dgn nada gurauan...makan dalam beb,pas test aku mintak maaf kat dia,alhmdulilah lulus aku paper die...before this aku xpenah bawa toyol ni,pada saat n ketika itu je aku tiru...hurmmm kes kena kantoi....masa dinner part 8 dulu,puan chik tetap mesra dgn aku coz agknya byk2 sudent aku la yg plg dia ingat...dia penah kua statments,"saya doakan najib berjaya".alhamdulilah berkat doa puan,saya dah berjaya tapi prjalanan masih jauh lagi...terlalu awal nak meramal apa yg bakal terjadi....semoga all lecturers in kampus bandar melaka dirahmati ALLAH...balik semula ngn post title aku,gadis melayu...bila berjalan jauh ni,mula la hati aku ni terpaut ngn gadis utara...siapa? rahsia beb,aku dah jatuh hati ngn kelembutan dia,suara dia mmg menepati citarasa aku...asra n eda je yg tau so far.minah 2 eko ni dah muak tgk aku yg naik angau...ala,minat je,xdelah sampai nk ngorat ke,hape ke,hanya minat je coz aku rasa xmungkin la dia minat kat aku ni,lagipun kitrg jauh,aku ni kalau kata minat xsemestinya aku nk kawin ngn org tue...minat sahaja,dun get me wrong....tapi terbayang jugakla kalaulah aku couple ngan die,shuttle bas pahang ling siong la ke utara..huhuhu..tapi as an internal auditor,aku tetap independent, highlight the issues is my my priority...xkan ada apa pun yg boleh impaired my situation...walaupun dia cantik, byk gak aku tibai dia dlm report aku......hehehehehe...issues n cari slah org-my career's nature!!!!

0 comments:

Post a Comment

About this blog

sharing and listening my deep down inside.......

About Me

My photo
expect....the unexpected....

Followers